tisdag 9 juli 2013

Vi blev klubbmästare !

I helgen har Deedee och jag tävlat igen, den här gången på Aussieklubbens Rasspecial i Eskilstuna.
Vi fick 91 poäng, kom på 6;e plats och eftersom vi var bästa Aussie i klassen blev vi överraskande nog också Klubbmästare i fortsättningsklass rally!



Så fint resultat trots att det fruktade momentet 8:ans frestelse var med, leksak på ena sidan och burk med färskfoder på andra sidan. Dessutom satt Chilla och hennes nya matte i ett tält precis i slutet av banan. Jag såg tidigt att Deedee fick "något i nosen" vet inte om det var doften av mat eller av sin dotter, men det störde henne lite. Några poängavdrag därför, men jag är SUPERSTOLT över vår premiär i fortsättningsklassen.

Min syster var också där och tävlad med sina två Springer Spaniels, båda gick godkända rundor. Cider i nybörjarklassen och Pepsi i fortsättningsklassen. STORT GRATTIS!!

Veronica hade sin fina kamera med och tog några bilder på oss.

Första skylten; Deedee slickar sig om nosen - det är ju en lugnande signal - undrar om hon försöker lugna mig eller sig själv?


Sitt framför backa 1 - 2 - 3


Lite slalom


Sitt - ligg - gå runt.


Hoppa är kul!


Intressant bild - Deedee säger till mig "matte - där bakom din rygg ligger den där burken med mat i"


Mål!


Tack Veronica för superfina bilder!

Nu tar vi paus i tävlandet till hösten.

**************




1 kommentar:

  1. Grattis Carina och finaste Deedee.
    Ha en riktigt fin och skön sommar!!
    Kram från oss
    AC Lycka Lion och Levis

    SvaraRadera