lördag 11 december 2010

Var tar tiden vägen ???

Veckorna före jul brukar alltid gå för fort och det är svårt att hinna med allt man vill göra. Med ett gäng supersöta valpar i huset blir det inte bättre kan jag lova..... Min plan för dagen var bland annat att ta lite nya enskilda foton på valparna, det hanns tyvärr inte med. Imorgon kanske......

Valparna har fått smakportioner av köttfärs i ett par dagar och dom ÄLSKAR det. Dom har också fått lämna lådan ett par gånger. Det är så härligt att se när dom upptäcker den nya världen utanför det trygga hörnet i köket..... Några av dem har fått tänder och Deedee talar fint om för dem att det inte är ok att bita i mjölkbaren ;)

Jag har fotat en del men hittar just nu inte sladden till kameran för att föra över bilder, så ni får istället bilder som snälla valpspekulanter mailat till mig.








Det är mycket med de små valparna nu, men vi har ju ett gäng "stora valpar" också. Jag har fått superfina bilder på Caradee´s Laser "Wille". Matte Linda berättar att han har fått prova på att valla får och det hade gått finfint. Linda skriver också att Wille snart två år "börjat bli lite mer vuxen", jag ler och påminner mig själv att berätta för de blivande valpköparna att det tog lååång tid för Deedee att bli vuxen och med Chilla verkar det bli samma sak - de mognar sent helt enkelt. Det är så roligt att få hälsningar från valpköpare, jag blir lika glad varje gång ;)


Båda bilderna tagna av Sören Fröberg

Linda har en butik som säljer ekologiska hundprodukter besök gärna Ecodogs hemsida och se om ni kan hitta något fint till vovven.

Imorgon blir det promenad med Catherine och Xanto, fotografering av valpar, fikabesök av goda vänner och lite pyssel här hemma.

Ha en fin tredje advent !

/Carina och ett stort gäng vovvar


2 kommentarer:

  1. Förstår att du har annat att tänka på än att julhandla etc..:)
    Tiden går ju vansinnigt fort. Jisses vad de växer.
    Wille är en stilig ung aussie :)

    /Åsa med flock

    SvaraRadera
  2. Härlig härlig promenad idag med dig & Chilla alltid lika härligt att prata med dig :) Och va fina valparna kommer bli, jag är helt tagen när jag tittar o gosar med de. Är helt fascinerad av hur god o trygg Deedee är med de..:)
    Efter handlingen idag blev det 4km till med Maja runt hundklubb/ridskola, men nu är vi hemma o Xanto han slocknat helt, så nöjda :))
    /Catherine m vovs

    SvaraRadera