tisdag 15 februari 2011

Åter till vardagen

Nu börjar det kännas som vanligt i torpet igen; Alla möbler är på sin rätta plats. Alla kompostgaller står i förrådet. Mattorna ligger på golvet igen. Inget kiss på golvet och inga valpar som väcker oss på morgonen. Skönt och tomt. Molly flyttade för drygt en vecka sedan, och det var TUR att vi hittade ett hem åt henne så snabbt annars hade hon lika gärna fått stanna, vilken enormt härlig tjej. Vi får rapporter från valpköparna med jämna mellanrum och allt verkar fungera bra, trots sylvassa tänder och "vilda" valpar.

Nu längtar jag verkligen efter att få ägna mig åt Deedee och Chilla igen. Jag har massor av planer och tankar om vad vi ska göra för att komma igång både fysiskt och mentalt, så mycket tankar att jag nog måste sätta mig ner och strukturera upp dem lite. Chilla och jag ska iallfall börja på Rallylydnadskurs ikväll. dels för att jag är nyfiken på Rally och dels för att få göra något tillsammans bara med Chilla. Deedee är ju med mig för det mesta på jobbet och får mycket ensamtid med matte. Deedee och jag ska ut och tävla 2:an och lägre spår i vår. Chilla känns inte riktigt tävlingsklar än, men får vi bara träna på lite så kanske det blir en lydnadsklass 1 för oss också.

Ridhusträningen har kommit igång men jag har inte kunnat vara med de två första gångerna, men nu på söndag ska vi dit. Agilityn är jag lite tveksam till hur vi ska göra med. Det blev lite för mycket för Chilla med den stora gruppen och en massa hundar runt omkring, plus att det gick väldigt fort fram - säkert inga problem för Chilla men hennes matte hängde inte riktigt med i framför- bakom- och blindbytenas värld ;) Min tanke just nu är att vi fortsätter hemma med slalomträning, tränar själva och med kompisar på klubben och kanske går en fortsättningskurs till hösten istället. Vi  får se - med tanke på all snö är det nog ett tag kvar tills det startar någon agilitykurs.

Ha det bra mina vänner, nu är lunchrasten slut och jag måste återgå till arbete.....

/Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar