torsdag 3 mars 2011

Vad gör vi??

Ja, det kan man verkligen undra nu när det plötsligt tagit slut på bloggandet här, men det är inte värre än att tiden inte räcker till. Chilla och jag går en rally-lydnadskurs och det är riktigt roligt. Vid första anblicken ser rally ganska enkelt ut, men det finns en hel del att jobba med även där. Hon tycker det är superroligt och jag är riktigt imponerad av hennes förmåga att koncentrera sig. Mellan övningarna är det lite sämre med koncentrationen men det jobbar vi på ;)

Med Deedee har jag varit på två träningar i ridhus, det känns kul att äntligen ha kommit igång med lydnadsträningen. En hel del promenader på en sjö i närheten har det blivit. Jag är normalt lite "isrädd" men när det är plogat med 4-hjuling och det är massor av människor som går där räknar jag med att isen håller för mig också. Hundarna älskar att springa och busa och njuter av att kunna sträcka ut ordentligt efter vinterns alla koppelpromenader.

I måndags fick vi oväntat med välkommet besök av Deedees uppfödare Annica, det var supermysigt att få sitta och prata en hel kväll och att få träffa Daim och River som var med. Annica hade sin dator med sig så jag passade på att få lite bilder från när Deedee var valp. Tänk vad tiden går och guuuud vad söt hon var när hon var valp. Nu när hon har fällt ur all päls är hon inte lika fin - det är så illa att hon inte fastnar på bild faktiskt =)

Hela OS-kullen


Mamma Winna med sina små


Står på bänken och äter, tydligen sånt som uppfödarna lär sina valpar ;) 

Deedee och Mynta busar


Trött


Deedee 10 månader


Första kennellägret, syster Baileys till vänster och brorsan Aldo till höger.


Apporterade redan då.


Kampar med en stol - det är min Deedee det ;)


Sen måste man vila.


I morgon startar årets båtmässa i Stockholm, bäst att gå och sova så att jag får min skönhetssömn och är full av energi inför de kommande 9 dagarnas mässarbete.

Ta hand om er och era vovvar !

/Carina och gänget

2 kommentarer:

  1. Deedee var nydelig som valp da :-)

    Elles var det kjekt å sjå blide av Vinna igjen!

    SvaraRadera
  2. Tack för att ni håller tummarna! Det ska bli spännande och se om det blir några små framöver...

    SvaraRadera