fredag 12 augusti 2011

Regnig söndag

Det är visserligen redan fredag och jag borde ha skrivit om söndagen när det var söndag (eller måndag) men så blir det ibland.

Loui som bodde hos oss förra helgen somnade som en stock på lördagkvällen och sov lugnt hela natten (i vår säng bredvid Chilla). Han var nog jättetrött efter allt nytt och efter den vilda leken med Molly.

Söndagen tillbringade jag och Loui i Vallentuna på SKK:s utställning tillsammans med Zia och Chelsea (C. Coco Chanel). Jag hämtade dom vid tåget i Upplands Väsby och på väg till Vallentuna började det småregna. Tur att jag har regnjacka med tänkte jag, men Zia hade ingen och det var ju faktiskt hon som skulle visa hund i ringen och var finklädd, så hon fick låna min regnjacka. Efter ett tag träffade vi min mamma och hon var på väg hem så vi fick låna både regnjacka och paraply av henne. Vilken tur !! Men frågan är om det hjälpte - det regnade så in i h**sike. Vi, hundarna, väskor, bur - allt var helt genomblött när vi äntligen kunde hoppa in i bilen.

Mitt i en av de värsta skurarna var det Chelseas tur i ringen. Det syntes att dom hade övat, dom var jätteduktiga och Chelsea sprang utan att hoppa och lät sig gladeligen hanteras av domaren som inte var speciellt försiktig av sig. Hon var ensam tikvalp och hanen (som också var ensam) blev BIR-valp. Han blev dessutom BIS-valp lite senare på dagen. Chelsea är lite tunn för tillfället och kunde såklart inte mäta sig mot en maffig, fluffig valp från kennel Easy, men jag är jättenöjd med kritiken (som kommer senare) och framförallt med Chelseas attityd och sätt att hantera sin första utställningsdag.

Väl hemma kokade vi te och lät Chelsea och Loui busa i trädgården i spöregnet. Sen såg dom inte ut som några utställningshundar längre utan som "riktiga" Aussies. Här en bild när dom ändå är ganska rena - tidigare var dom fulla med lera eftersom dom lekt i mina hundars vattenfyllda "grävgropar".



Ammi och Cissi kom för att hämta Loui och det blev en massa hundprat i vårt lilla kök. Jag är så nöjd med mina härliga valpar och valpköpare.

Trevlig helg !

Carina och vovvar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar