onsdag 7 september 2011

Skärpning !

Jag gillar ju att blogga och det händer faktiskt en hel del i min "hundvärld", men ändå är det alldeles för långt mellan inläggen. Så från och med nu ska jag göra ett försök att blogga ofta och kort.

Igår smet jag lite tidigare från jobbet för att träffa Cissi, Ammi, Loui och Indo. Både Chilla och Deedee fick följa med. Jag började med att lägga ett spår åt Deedee ca 500 m 4 apporter + slut. Sen gick vi en promenad, la spår åt Loui, Indo och Chilla. Loui spårade för andra gången i sitt liv och eftersom det gick så superbra förra gången då vi gjorde "husse/mattespår" med Cissi i slutet testade vi att Ammi gick ut ett spår med en vinkel och slutleksak. Efter ca 15 min gick Ammi med Loui till startpunkten och han tog upp spåret och spårade klockrent hela vägen !!!! Ett litet stopp gjorde han då Indo skällde till, men visst har han talang för spåret - det syns.

Chilla fick ett ca 250 m spår med 2 apporter + slut och det gick bra. Lite bråttom, så det får vi jobba på ;) Indo spårade fint han också. Sen gjorde vi ett litet uppletande med alla 4, Chilla ville helt plötsligt inte lämna sakerna till mig vilket hon brukar göra..... När jag åkte hem kom jag på att det kanske berodde på att alla de andra 3 hundarna satt väldigt nära bakom mig.

Chilla och Loui rejsade som tokar när vi gick tillbaks till bilarna så dom var nog nöjda med skogsäventyret. Deedee spårade som vanligt lite "krokigt", hittade alla pinnar plus ett älgben och en härlig vattenpöl att bada i - tokiga hund <3

Lite suddiga bilder (tagna med mobilen)

Loui och Indo väntar på att få leta saker.


Chilla och Deedee


/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar