måndag 19 september 2011

Godkänd lägre spår

I lördags var det då äntligen dags för Deedee och mig att göra vårt livs andra brukstävling. Samling 07.00 på vår klubb för att dra startnummer 2, spåret visade sig ligga på samma ställe som jag oftast brukar lägga spår. Min första tanke när vi parkerade var - JIPPI!!! jag kommer inte att gå vilse =)

Upptaget gick hyfsat, lite långsamt (för att vara Deedee alltså) och lite osäkert i vinkeln, men vi kom iväg och hittade tre apporter ganska snabbt, sen hittade hon inga fler apporter - det såg ut som om hon spårade så jag följde bara efter och försökte se om vi passerade några pinnar. Vi närmade oss vägen där spårmottagaren stod och jag kände att "nu är det kört" - plötsligt vände Deedee mot mig och hade slutpinnen i munnen. Duktig tjej !! 3 + slut är ju inget att vara stolt över och vi måste öva mer på andras pinnar och framförallt apporter som inte har så mycket doft, men jag är glad att hon faktiskt hittade slutet.

12 minuter tog det - så vi hade hunnit gå spåret en gång till =) Dessutom var klockan kvart i 8 (!) när vi var tillbaks till bilen - en normal lördag hade jag legat kvar i sängen så här dags.

Chansen till uppflytt var som bortblåst då jag räknat med högre poäng på spåret eftersom vi fortfarande saknar en del i lydnaden (kryp och framförgående som max hade gett betyg 5 - troligtvis 0). På sätt och vis var det bra för mina urusla tävlingsnerver att "bara tävla" utan att det gällde något. Vi hade en trevlig dag på Vaxholms BK, soligt och varmt och en god stämning bland förare och hundar. Deedee hittade två barn som klappade och klappade och klappade henne tills hon somnade i deras knä - söta Deedee.

Om det berodde på att jag inte var ett dugg nervös eller att det var så trevlig stämning vet jag inte men det var en jättehärlig dag - både Deedee och jag trivdes och tävlar gärna bruks igen. Men vi har lite att träna på innan nästa start.

3 kommentarer:

  1. Grattis Carina och Deedee!
    Tre pinnar och slut är mycket bättre än ingen pinne och inget slut!!! Det är lite lurigt när någon annan gått spåret....
    Nästa gång blir ni säker uppflyttade.
    Hoppas ni får en riktigt skön höst!
    Många kramar till er och en extra till Deedee som fyllt år!!!
    AC Lycka Lion och Levis

    SvaraRadera
  2. Jättegrattis till er igen för godkänd, superbra jobbat :)) /Cathy

    SvaraRadera