måndag 14 maj 2012

87 poäng i fortsättningsklass

.... och godkända igen!! Det här med rally är ju riktigt kul ;) Iallfall när man har en sån fantastiskt smart och lättlärd hund som Chilla faktiskt är när det gäller momentinlärning.

Men vår runda började lite skakigt. På väg in mot första skylten efter att vi klivit in i ringen och man absolut inte få röra vid hunden så tvärstannar hon och börjar nosa i backen som en galning - inget koppel på och jag försökte locka på henne utan framgång, efter en stund klappade jag i händena och vips fick jag hennes uppmärksamhet. Banan gick väl ganska bra, jag gjorde tre "stegfel" med totalt 9 poängs avdrag, Chilla hade två nosningar och en "utför övningen långsamt eller tveksamt" = minus 3 poäng samt 1 poängs avdrag på helheten.

Tanken var att det här skulle vara vår sista tävling innan sommaruppehållet, men kanske vi ska våga oss på en till....

Jag är jättenöjd med prinsessan och att jag gör lite fel "hör liksom till", lite tråkigt tävlingsväder hade vi med regn. Allt var dyngsurt när jag efter prisutdelningen packade in oss i bilen.

I söndags hade hundarna vilodag = ingen träning, men promenader såklart ;) Ove var vid båten och fixade och jag städade båda altanerna och plockade iordning lite i trädgården. Använde nog en del muskler som varit vilande ett tag, för redan på söndagkvällen kände jag hur träningsvärken kom krypande.... När jag pysslade i köket på kvällen såg jag att Chilla låg och försökte hålla sig vaken (för det kan ju ramla något ätbart från bänken) men hon klippte med ögonen och såg sååå trött ut. Även om vi inte gjort så mycket så tror jag att en heldag ute i trädgården är mer tröttande än man kan tro ;)

Glöm inte att njuta av årets vackraste månad !

/Carina med flock



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar