fredag 21 december 2012

Idag vänder det !!

Mitt i alla julförberedelser var det någon som påminde mig om att idag har vi den kortaste dagen på året så från idag blir dagarna längre och ljusare !! Har säkert skrivit det tidigare men jag misstänker att jag är beroende av solljus =) Den sista veckan har vi haft mulet mest hela tiden och även om det är vackert med all snö så saknar jag verkligen solen. Sen är det ingen höjdare precis att jobba heltid på kontor på vintern.

Nu är det iallafall bara några timmar kvar att jobba sen är jag ledig till efter nyår!! Det ska bli helt underbart med julmys och ordentligt med tid för att aktivera hundarna i dagsljus. Ska leta fram mina skidor och testa att låta Chilla dra, det kommer säkert att gå superbra för hon är både stark och duktig på att dra (i kopplet iallafall).

Lydnadsträningen ligger lågt för tillfället, det blir mest promenader och lite trixträning inomhus - hittar inte den där riktiga träningsmotivationen - hoppas att den kommer tillbaks snart. Deedee mår bättre efter Metacam-kuren, ingen hälta men ändå några små beteendeförändringar som jag håller ett öga på. Min magkänsla säger mig att allt inte stämmer till 100%. Chilla är pigg och glad som vanligt och stormtrivs på dagis.

Ta det lugnt i julstressen - det blir jul trots att man inte hunnit med ALLT man tänkt sig.

/Carina och vovvar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar