söndag 25 november 2012

Lägesrapport

I början av förra veckan blev Deedee ordentligt halt på höger framben. Jag hade ju tänkt avvakta med veterinärbesök och köra massage och glukosamin till att börja med men när hon nu blev halt för första gången i sitt liv så bestämde jag mig för att boka en tid på Albano djursjukhus. I tisdags var vi dit för en ordentlig genomgång av veterinär och "sjukgymnast". Hältan hade gått över - hon var ännu lite svullen vid höger armbåge, smärtade lite på en tå på höger framben och ömmade vid mitten på ryggen (samma ställe som Jessica Peltz hittade) Vi beslutade oss för att röntga framben och tassar samt just det stället på ryggen som hon verkar ha ont i. Jag ville också att de skulle ta prover för Borrelia och Anaplasma.

Som vanligt tyckte Deedee att veterinärbesöket var en trevlig och mysig upplevelse, mycket gos och en massa snälla människor runtomkring - hon är för härlig den hunden! Röntgenbilderna visade ingenting och i fredags fick jag besked om att fästingproverna var negativa - inte ens spår av antikroppar!! Våra hundar får ju en del fästingar plus att vi vistas i riskområde för fästingsjukdomar så det var en enorm lättnad att det inte var något fästingrelaterat.

Deedee fick en kur Metacam som hon ska äta i två veckor, nu har hon ätit i fem dagar och jag kan inte se någon skillnad mer än att hon är lite trött. Hon får inte gå några långa promenader eller träna sådant som innebär belastande rörelser, Så just nu lever Chilla lyxliv med massor av ensamtid med matte.

Nyss blev Loui hämtad - han har bott här sedan i fredags kväll, det är så mysigt att få vara valpvakt ibland och han passar så bra in i flocken här.

Ha en fin fortsättning på helgen !

/Carina o vovvar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar