torsdag 8 november 2012

Bättre redan ?

I drygt två veckor har Deedee nu ätit sina glukosamintabletter (Aktiv Hund) plus att jag har gett henne massage ett par gånger och jag jag ser faktiskt en förändring !! Det mest påfallande är att hon inte "knorrar" när hon lägger sig ner. Men jag tycker också att hon har fått ett annat lugn, och jag väljer att tolka det som att hon har mindre ont och därmed kan vara mer avslappnad.

Apropå hundars hälsa måste jag berätta om min kollegas hund, en stor Welsh Springer Spaniel på dryga 10 år. Jag har träffat honom ett par gånger och han har varit ordentligt överviktig med en päls som man inte vill röra för att man blir kladdig om händerna. Det har luktat illa om honom på lång väg och han har haft stora problem med sina öron. Igår var han på kontoret på besök och man man kunde knappt tro att det var samma hund, han hade gått ner 8 kilo (väger nu 25), pälsen var mjuk och fin och luktade helt normalt. Han var kvitt sina öronproblem och såg faktiskt väldigt glad och nöjd ut! Tänk vilken gåva till hunden, att få leva sina sista år utan att behöva släpa på dessa 8 kilo och inte ha ont i öronen.

I helgen hade vi en mini-valp-träff med Loui och Chelsea med mattar. Det blev bara hundbus och fika eftersom Chelseas matte Zia är höggravid och Louis mattar hade sin 7-månaders son med sig, så skogen eller lydnadsträning i regnet kändes inte helt ok. Det blev mycket hundprat och även en del bebisprat - verkligen jättetrevligt.

Deedee och Chilla fick varsit spår på söndagen som gick toppenbra! Så här glad blir Chilla när hon hittar pinnar i spåret =)



Deedee Loui och Chelsea, Chilla löper så hon fick inte vara med.

 
Fina Loui och Chelsea !

Ha det bra!

1 kommentar:

  1. Hoppas DeeDee mår ännu bättre nu.

    Jag ger Rudolf Glucosamin pulver för häst från Granngården. Det är en stor burk som kostar just under 400:- men räcker i en halv evighet. Tabletterna brukar ju vara väldigt dyra har jag för mig.

    Kanske vi ses något på mässan?

    Kram
    Monica

    SvaraRadera