torsdag 1 november 2012

Ledig torsdag

Camilla har höstlov och jag passade på att ta ledigt från jobbet för en mor/dotterdag. Eftersom tonåringen var på krogen halva natten gissade jag att hon också skulle sova halva dagen så efter en slapp frukost framför TV;n packade jag ryggsäcken och åkte ut i skogen. Vi promenerar ofta i skogen, men det var ett tag sen vi åkte till skogen för att träna så hundarna fick glädjefnatt när de fattade att det var skogsarbete på g.

La två spår och gick sen en promenad som avslutades med ett kort lydnadspass, Deedee var fin - tyst även idag trots att jag gjorde både fjärr och stegförflyttningar!! Chilla har precis börjat löpa så hon var liiite okoncentrerad, men bättrade sig när jag busade upp henne lite. Det är verkligen intressant det här med att träna hund - den ena får man knappt säga BRA!! till utan att hon går i taket medans den andra kräver lite triggning för att gå bra....

Jag hade glömt spårlinan hemma eftersom jag för en gångs skull hade städat bilen och tagit in en del saker (bl.a.) spårlinan för tvätt. Tänkte att jag kunde använda två koppel istället för lina, men hade sån tur att jag träffade en dam som var så snäll och lånade ut sin lina. Spåren gick fint, där Deedees spår låg hade damen rastat sina hundar, så Deedee gjorde ett riktigt fint jobb, jag såg att hon fick koncentrera sig ordentligt, men det gör samtidigt att hon går ner lite i tempo så egentligen riktigt bra träning. Alla pinnar hem för båda hundarna.

Eftermiddagen tillbringades i Sollentuna centrum med diverse shopping och fika med dottern. Konstigt att några timmars shopping kan få mina fötter att värka helt galet medans jag kan tillbringa en hel dag i skogen utan att få det minsta ont. Undrar om det är psykologiskt eller beror på skolvalet. Vi hade jättemysigt iallafall <3>
Nu har Deedee fått massage enligt Jessica Peltz instruktioner. Jag vet själv hur det känns efter massage, jag brukar bli trött, törstig och kissnödig och min massage verkar ha haft samma effekt på Deedee, så jag gjorde förhoppningsvis rätt. Jag har beställt och fått hem glukosamin som hon har börjat äta, ska försöka få en tid hos veterinären nästa vecka.

Ha en fin allahelgonahelg!

/Carina och vovvar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar