onsdag 17 april 2013

Vårfärg....

..... på bloggen, det gråa murriga har bytts ut för att välkomna våren. Idag skiner solen och fåglarna kvittar, trots att vi har en del snö kvar hemma i trädgården börjar känslan av att det faktiskt är vår infinna sig. Igår kväll då regnet bara öste ner hamnade jag i soffan med datorn i knät och av någon anledning började jag läsa min blogg några år tillbaks. Åååh vad roligt det är att titta tillbaks och se vad mycket vi har haft för oss. Och så mycket fina bilder! Bloggandet har minskat dramatiskt i hundvärlden och alltfler använder sig av facebook - lite tråkigt kan jag tycka. Så jag går emot strömmen och forsätter bloggandet, det är inte så många som kommenterar här men jag ser att det fortfarande är ganska många som läser.

Med två "gamla" (7 & 8 år) hundar här hemma händer det inte speciellt mycket, till skillnad mot när vi hade bus-Chilla som hittade på saker hela tiden. Saknar hennes upptåg lite, men njuter också av lugnet. Även om vi tränar en del lydnad och promenerar och träffar kompisar är det inte speciellt mycket att skriva om, så det blir lite bilder istället.

Deedee och Chilla i en blåsippsbacke förra våren


Deedee ligger i båten och funderar på när maten ska serveras. 


Lördagens nöje var att få titta på BC-vallning tillsammans med en vän som eventuellt ska skaffa en BC-kompis till sin Aussie. Superkul att få se dessa härliga vallhundar "in action".  


Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar