onsdag 18 september 2013

Vi upptäcker världen!

Regn och fortsatt städning här hemma kombinerat med små utflykter där vi upptäcker världen tillsammans blev det igår. På förmiddagen gick vi (jag och Deedee gick och Cava vilade i min famn) till skogen för att se, smaka på och dofta in den härliga höstiga skogen. Jag satt på en sten och hundarna strosade runt. Deedee kom med jämna mellanrum och kolla de av att jag mådde bra - att jag sitter på en sten i skogen tillhör inte mitt naturliga beteende. Sen strosade vi runt en stund och hittade faktiskt några kantareller.



Cava höll sig kring mina fötter som i princip alla så små valpar gör. Hon var också väldigt nyfiken på vad Deedee gjorde, smakade på några pinnar och traskade obekymrat i blåbärsris som var lika högt som hon själv. På eftermiddagen gjorde jag iordning hennes bur i bilen och så tog vi en tur till en liten badplats i området - hon pep en liten stund i buren, men tystnade förvånansvärt snabbt. Vid badet gick vi på ännu en upptäcktsfärd och busade lite. När vi åkte tillbaks var hon tyst.

Vi har också lärt Cava att hon heter Cava  och att Cava låter olika när matte och husse säger det - inte helt självklart för en valp. Hon har smakat på en morot och lekt med lite olika leksaker - roligast igår var lite otippat en stor kudde.

Äta, sova, leka, smaka, upptäcka - ja vi fortsätter idag - hoppas hon vaknar snart.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar