tisdag 15 juli 2014

Snart semester!

Något som jag funderat länge på är nu gjort, nu återstår bara att se om vi tagit ett bra eller ett mindre bra beslut när vi bestämde oss för att kastrera Chilla.... Det enda som vi kan vara helt säker på är att hon aldrig mer kommer att löpa, sen får tiden utvisa om det blir någon annan förändring. Operationen gjordes i fredags och redan idag, tisdag, börjar hon vara sitt vanliga jag igen. De första dagarna låg hon mest och ville inte gå så många steg, men nu blir det svårare och svårare att hålla henne stilla. Men det är korta koppelpromenader som gäller ett tag framöver. Såret ser jättefint ut och hon är inte speciellt intresserad av att tvätta och slicka, hon har bara haft tratten när vi inte har henne under uppsikt.

Nu är det bara tre arbetsdagar kvar till den efterlängtade semestern börjar, först lite segling, sen kennelläger med El Merinos/Helylles/Peak'n Stuff gänget, det ska bli SÅ kul att åka på läger och få träffa alla Cavasläktingar.

Mitt jobb går ju på högvarv den här tiden på året, så min ork har inte räckt till så mycket hundträning som jag hade önskat. Planen att starta Cava i ettan i höst finns fortfarande, men då får vi banne mig lägga på ett kol☺ Eller så låter vi bli att stressa och njuter av att vi trivs så bra ihop, jag och den lilla rödnäsan, vi får helt enkelt se. 

Deedee har tappat all päls och ser ut som ett spöke för tillfället, annars verkar hon piggare i kroppen igen. Under semestern ska jag ge mig tid att massera både henne och Chilla regelbundet, båtlivet brukar slita på kroppen för oss alla, det innebär lite ovana rörelser och för hundarna en del hopp på och av båten.

Ha det bra och glöm inte att njuta av sommaren!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar