tisdag 5 juli 2016

Vilken dag!

Redan när Cavas valpar hämtades nämnde jag att Australian Shepherdklubben skulle ha utställning 3 juli i Järfälla och det skulle vara roligt om vi kunde ordna en liten valp-träff den dagen. Superkul att 4 av 6 anmälde sig till utställningen, inte för att jag tror att de kommer att bli några framgångsrika utställningshundar utan för att det är skoj att träffas och jag tycker att en valputställning är ett bra tillfälle för miljö- och hanteringsträning.

De ställdes i valpklass 4 - 6 månader

 Här får Ace en genomgång av domaren

Coda står så fint 

Yatzi undrar om matte har mer godis i fickan.  

Prinsessan Key ser ut som ett utställningsproffs

Coda placerades som 2:a bästa hane och Key som 2:a bästa tik.


Både hundar och handlers var jätteduktiga


Har man 4 hundar anmälda så får man tydligen tävla i Avelsklass och Uppfödarklass också. Tur att någon läste katalogen och såg det. Vi var den enda gruppen så två superfina rosetter fick jag.



Madde och pappa Milton tävlade rallylydnad

Fina Milton


Cava och jag tävlade också rally och lyckades med det helt fantastiska att få 100 poäng och bli delad klubbmästare i fortsättningsklass.

En av Deedees valpar från Designkullen - Molly - var där och tävlade rally nybörjarklass. De gjorde två starter på lördagen och en på söndagen och fick på de två dagarna titeln RLDN - superbra gjort!

Sen blev det lite efterlängtat bus innan valparna åkte hemåt.






Stannade en stund till för att vänta på rallyns prisutdelning. Så det blev en lång men superhärlig dag.

Stort tack till min syster Veronica som coachade vid ringside och hjälpte till med fotografering. Grattis också till godkänd runda i både nybörjarklass och mästarklass!

Åkte hem med ett stort leende på läpparna, inte bara för att jag och Cava lyckades få 100 poäng utan också för att alla valpar hanterade dagen så bra, de kändes väldigt avslappnade och oberörda av allt ståhej runtomkring. De var bara glada och busiga precis som valpar ska vara.

Ett härligt gäng valpar och ägare!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar