fredag 1 juli 2011

Valpar, valpar, valpar och ryggont

Att ha ont i ryggen är INTE kul. Ända sedan söndagens hemresa från Göteborg har jag haft sk**t-ont i ryggen. I tisdags var jag till "min" naprapat och jag trodde att ryggen var fixad. Men på onsdag hade jag fortfarande lika ont, fick en tid till på torsdagen och vågade inte riktigt tro att jag skulle bli bättre efter den behandlingen heller. Men nu (fredag kväll) känner jag mig som en helt ny människa - lite öm fortfarande men inga knivhugg och jag kan både skratta och ligga ner ;)

Igår hade jag en riktig "valp-dag". Den började med att Ammi och Cissi kom till mig på lunchrasten med Loui (C. Louis Vuitton) och Indo (Stjernborgens Indo). En kort promenad och en stund i skuggan under ett träd - tråkigare lunchraster har jag haft. Kameran var för en gångs skull med;






Efter jobbet åkte jag till Lotta som har Solskenets kennel för att pussa på 7 veckors Aussievalpar. Supergoa förståss och som alltid får man en favorit, den här lilla röda tiken var sååå charmig.





Lotta letar efter en fodervärd åt henne. Utseendemässigt var det den här pricknosen som "vann" - sååå söt, men så är jag ju svag för bluemerle också ;)




När jag ändå passerade min mamma på hemvägen passade jag på att kika på Amys valpar, så små, så små jämfört med Lottas vildar och ändå säger mamma att dom är ovanligt stora. Två hanvalpar som ska heta något på O - kom gärna med förslag.



Idag börjar vår semester och kvällen har ägnats åt att tvätta och packa inför en spännande resa vi ska göra med båten.

Ha det bra och gör något kul med era vovvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar