lördag 5 november 2011

Massage

Idag var det dags för Amy och Deedee att få massage hos Emma som går en utbildning i Friskvård av hund. Hon behövde hundar av olika storlek och typ att "öva" på. Innan vi åkte tog jag båda vovvarna och gick ut i skogen för att dom skulle få rasta av sig, det tog kanske 5 minuter så var Deedee ner i en sor vattengrop - en sån där med brunrött vatten som luktar lite järn - en doft som inte går ur på flera dagar om man inte tvättar med schampoo.

Haha - är inte det Deedee i ett nötskal? Hem, in i duschen där jag sköljde av henne lite snabbt och torkade så gott det gick.

Emmas hundar hade åkt iväg med husse så det var "bara" katterna hemma. Jag blev alldeles kall när hon sa att det var katter i huset - DET är inte mina hundar vana med. Äh - katterna går undan sa Emma lite lugnt.

Det tog en liten stund för Emma att vinna Amys förtroende men sen låg hon bara och njöööt under massagen. Deedee däremot som brukar vara cool och älskar att bli klappad och ofta somnar i folks knä hade mycket svårare att komma till ro - vet inte riktigt varför, min gissning är att det var kattdoften som triggade henne MEN det kan ju också vara så att det var obehagligt för att hon har ont någon stans, så jag ska vara lite observant på henne de närmaste dagarna.

Tänk vad lätt det vore om dom kunde prata med oss dessa hundar.

Nu blir det en sväng i skogen.

/Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar