fredag 4 november 2011

Höst

En fantastiskt lång och vacker höst har vi haft här i Stockholmstrakten. Jag gillar hösten och när solen skiner och det är 10 grader varmt i slutet av oktober njuter jag verkligen. Vi har legat lite lågt med träningen, det har mest blivit promenader och lite rallyträning med Chilla. Trädgården har fått lite omvårdnad med lövräfsning och "städning".

Chilla har iallfall varit på sitt livs första officiella utställning. Jag är ingen utställningsmänniska och Chilla är ingen uställningshund, men jag tycker att någon gång kan det vara bra att få en bedömning iallafall. Faktum är att hon har, såvitt jag kan se, inga stora exteriöra fel, trots sitt väldigt spektaktulära utseende.



Domare Ann Marie Maeland tyckte så här om Chilla; "Välbyggd med bra proportioner, bra skalle o nosparti, kunde ha lite kraftigare underkäke, bra hals, aningen bakhög, välvinklad fram och bak, bra bröstkorg och förbröst. Rör sig med bra steglängd. Väl mycket svart på kroppen. Very Good. "

Jag är helnöjd med kritiken och Chillas uppförande i ringen, nu lägger vi utställningskarriären på hyllan ett tag och ägnar oss åt roligare saker ;)

I helgen var det dags igen för rallylydnad som Norrtälje Lokala Kennelklubb arrangerade. Känslan var bra, lite nosning i början och ett "stegfel" av mig men jag läste skyltarna rätt och var inte alls lika nervös som förra gången. Vi fick 89 poäng och kom på 6:e plats!!

Chilla är en väldigt speciell hund (mycket Aussie - om man nu kan säga så) och det har tagit enormt mycket tid och kraft att komma underfund med hur hon fungerar, men nu börjar jag så smått känna att vi börjar bli ett team. Deedee var ungefär 1000 gånger lättare att lära känna, vi passade ihop från första stund och nu när hon är 7 år läser hon mina tankar lika väl som jag läser hennes. Hoppas att det är samma sak med Chilla när hon är 7 ;)

Idag har jag varit ledig och på förmiddagen åkte vi till Solna för att träffa Loui (C. Loui Vuitton) Indo (Stjernborgens Indo) Ammi och Cissi. Vi tog en härlig (men varm) promenad och avslutade med fika. Jättetrevligt, det måste vi göra om snart igen. Ammi visade lite fotgående med Loui och det såg toppenfínt ut.

Ha en fin Alla Helgonahelg!

/Carina och gänget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar