torsdag 2 februari 2012

Kallt...

.... som tusan var det imorse på promenaden. Jag hade klätt på mig ordentligt men inte för de -17 som det visade sig vara när jag kom hem (burrrr). Hundarna brydde sig inte (Amy låg kvar hemma i Camillas säng), jag är verkligen faschinerad över vad anpassningsbara de är våra hundar, -17 eller +30, de är alltid lika glada och tacksamma för att få gå på promenad.

Så mycket hundträning utomhus blir det inte när det är så här kallt, men vi tränar på med lite trix inomhus.  Just nu är det den stora blåa gymbollen som gäller med Chilla -  målet är att hon ska sitta eller stå på den utan stöd och det går framåt med stormsteg - hon har superfin balans och koncentration och är sååå smidig när hon tappar balansen och måste hoppa därifrån. Jag har testat med Deedee men hon är "aningen" klumpigare än Chilla. Amy hade inga problem att hoppa upp och ställa sig på bollen - men hon är ju så liiiiten. Ska se om jag kan få till bild eller filmsnutt.

Med Chilla jobbar vi på med apporteringen också och det är ju superbra att göra inomhus i värmen. Hoppas iallafall att det blir lite varmare i helgen, då blir det kanske en skidtur eller skridskoåkning.

Ha det bra!

/Carina & vovvar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar