tisdag 8 januari 2013

Nu och då

Igår träffade jag en kompis "från förr" för en promenad, hon är i Åkersberga för att hälsa på sina föräldrar och vi passade på att ta en prat-promenad tillsammans med våra hundar. Hon har en Perro de aqua Espanol, (inte hennes hund på bilden, men hon såg ungefär ut så här)



en ras jag aldrig har träffat på, hon var iallafall jättesöt och väldigt väluppfostrad. Deedee försökte först leka med henne men insåg snabbt att de lika gärna bara kunde strosa runt tillsammans. En lugn och härlig promenad med massor av hundsnack. Sen pratade vi för mycket innan jag åkte hem, så trots varmt te och fler filtar över mig i soffan frös jag hela kvällen.

Hennes hund är lite försiktig och hade ganska många egenskaper som stämde in på Chillas beteende. Det kändes så himla bra när vi efter var och varannan mening konstaterade att de var lika och att vi hade hjälpt våra hundar tillrätta med liknande träning.

Vi tränade hund ihop på -70/-80 talet och väldigt mycket inom hundträningen har förändrats sen dess. Trots det tänker vi så lika...? - det kanske ändå var något där i ÖBK-s ungdomssektion som formade oss och vårt hundtänk =)

Nu ska jag hämta Chilla på dagis för att sen åka till DailyDog på kurs. Ha en trevlig kväll!

*************




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar