måndag 2 december 2013

Färdig i fortsättningsklassen!!


.... vips så var det måndag igen - sabla helger att gå fort, men det känns ändå som om jag har hunnit med en hel del den här helgen. Fredag direkt efter jobbet åkte jag till klubben för att förbereda det sista inför lördagens lydnadstävling. Vi var ett bra och rutinerat gäng som visste vad som skulle göras så det gick snabbt och vi avslutade med att äta pizza ihop. Lördag morgon ringde klockan 04.50 (!!!) Väääldigt tidigt för mig som är så morgontrött. Vi hade ungefär 50 starter under dagen, väldigt trevlig stämning, marshaller och glögg precis så som det ska vara när det är Lucia Cup på Österåkers bk. Dessutom var det fina förutsättningar för bra resultat då det var fruset i marken, någon minusgrad och ingen snö. Traditionsenligt avslutade vi med god julbordslunch för funktionärer och domare. Resten av dagen gick åt till att städa, baka och göra adventsfint hemma. Som tur var hade husse gått en lång promenad med hundarna på förmiddagen så de var nöjda. Somnade tidigt och glömde bort att jag kanske borde vara lite nervös inför söndagens tävling....

Lite sovmorgon blev det på söndagen då vi hade samling i Södertälje 10.40. Banan såg "lätt" ut då vi har mest problem med alla "sitt-framför" skyltar och jag gillar banor med flyt. Deedee fick vara med mig hela tiden innan vår start för att hon skulle "tagga ner" lite. När vi gick in i ridhuset kände jag att jag att vi inte riktigt var det team som vi brukar vara inför start. Och är man inte i "bubblan" med sin hund så händer det saker, våra minus fick vi för; nos på leksak (-5), 3 st förarfel (-9), jag läste fel på skylt 111 (-10),  nos och bris (-3) och så -1 för ljud på helheten. Haha! där fick jag för att jag tyckte banan var "lätt", hade jag läst skylten rätt och jobbat lite extra i frestelsen så att hon inte nosade på bollen och hållit reda på mina fötter så hade vi varit på prispallen - så som vanligt är det inte hundens fel utan förarens när det inte går som man tänkt.

Med nöd och näppe klarade vi ett godkänt resultat med 72 poäng, Deedee har fått ännu en titel och vi får starta i avancerad klass!! Jag är så stolt över min härliga, glada, nyfikna hund! KORAD LP1 RLDN RLDF Meet Myown Deedee Trotter.

Det blev en lång dag på tävling då jag stannade för att se några ekipage i avancerad klass och så var det en hel del trafik på vägen hem.

Nu tränar vi på högerhandling och momenten i avancerad klass och hoppas att vi kan starta i början av februari då det är tävling i Väsby.

Så här såg banan ut;
Bild1

Ikväll ska jag på en föreläsning på Norra Stockholms hundcenter. Det är Hundfysioterapeut Jessica Pelz som ska prata om "valpen och den växande hunden". Ett väldigt intressant tema då vi har valp nu och som uppfödare är den en av de vanligaste frågorna man får från valpköpare - hur mycket motion tål valpen?

/Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar