onsdag 18 maj 2011

Hipp Hurra!

Grattis till Designkullen som idag blir 6 månader !

Det känns som om dom nyss har flyttat härifrån och så träffar man dem och inser att valparna snart är färdigvuxna - på höjden alltså, det dröjer ännu ett tag innan dom är vuxna mentalt (om dom någonsin blir det). Barnsligare hund än mamma Deedee får man leta efter ;)

Jag har fått massor av rapporter om valpkurser, spår, tappade tänder, söndertuggade saker, utställning och allt annat som ni hittar på tillsammans med era hundar. Sammanfattningsvis kan man väl säga att fram till nu är Designvalparna busiga (hihi), matglada, lättlärda, trevliga med människor, de som har provat att spåra säger att det gått superbra. Hundar med mycket "go" i som är jättekul att jobba med.

Storleksmässigt ser de inte ut att bli så stora som Seglarkullen, jag har inte fått vikt på alla, men de minsta (Chelsea, Molly och Gucci) väger nu 14 - 15 kg, så jag har svårt att tänka mig att de ska komma upp i Deedee´s 22 kg när de blir vuxna.

I helgen ska jag träffa Chelsea (C. Coco Chanel) en av de två valpar som jag sålt med bibehållen avelsrätt. Det ska bli jättekul att få träffa henne och se hur hon har utvecklats.




Det är nästan så att man blir lite valpsugen igen. Kanske, kanske blir det en kull till efter Deedee i vår....

/Carina

2 kommentarer:

  1. Fina små vovvar. Lilleman väger 19-20kg. :-)

    SvaraRadera
  2. Catherine
    Jättefina..
    Klart det blir en kul till, kanske lite i tidigaste laget för oss ..hihi:)

    SvaraRadera