fredag 28 september 2012

En månad på dagis

.... tiden går så fort och plötsligt har Chilla varit på hunddagis i en månad ! Ni anar inte hur stort steg det var för mig att lämna bort bus-Chilla till någon annan - hade det inte varit för att jag har fullt förtroende för Carro som har dagiset så hade jag fortfarande suttit och åkt hem varje lunchrast för att promenera med Chilla.

Många undrar varför inte hon också kan vara med mig på jobbet när jag ändå har Deedee med mig jämt och den enkla förklaringen är att hon inte trivs =( Jag har försökt och det blir inte behagligt vare sig för henne eller för mig. Det är för mycket människor som rör sig i lokalen och jag ser att hon blir stressad och tycker att det är jobbigt.

Hon är på dagis tre dagar i veckan, de andra dagarna har dottern korta dagar i skolan och kan hålla henne sällskap.

Helt plötligt flyter livet på mycket bättre. Jag slipper stressa hem på lunchen för att gå en kort promenad, jag kan äta lunch med mina kollegor och några av dem följer också med när Deedee och jag tar lunchpromenaden i vackra Viggbyholm. Men det viktigaste av allt är att jag kommer jag hem till en Chilla som har fått sällskap och promenader och är redo för lite träning istället för att vara full av energi som behöver ut innan jag ens kan tänka tanken att träna med henne.


Ha en trevlig helg och gör något skoj med era vovvar även om det regnar!

/Carina och vovvar




1 kommentar:

  1. Grattis världens bästa Deedee i efterskott.
    En riktigt trevlig helg till dig och vovvarna
    Kram
    AC Lycka Lion o Levis

    SvaraRadera