söndag 2 september 2012

Skogen

Vaknade imorse, sträckte på mig för att väcka kroppen och blev förvånad över att jag inte hade ont någon stans. Jag räknar mig som en frisk person men vid 46-års ålder har jag ändå accepterat att kroppen är lite seg på morgonen och korsrygg och fotleder lite ömma innan jag kommit igång.

Låg kvar och filosoferade en stund och kom fram till att det troligtvis var gårdagens lufsande i skogen som gjort kroppen mjuk och rörlig. Jag har märkt det förut och många sjukgymnaster rekommenderar ju promenad i skog (inte på stigar) som rehabilitering. Läste senast häromdagen om en hund som blivit "ordinerad" promenad i blåbärsris som rehab. Tänk vilket fantastiskt sätt att friskvårda sig själv och sin hund - dessutom hittade jag massor av kantareller och vi fick njuta av en god kantarellsås till middagen.

Nu hoppas och tror jag att de flesta som läser här går i skogen med sina hundar men till er som inte gör det rekommenderar jag det verkligen. Både ni och hundarna kommer att må ännu bättre.

Nu ska jag iväg och träffa Cahterine och Xanto för att lägga spår.

Trevlig forsättning på söndagen!

/Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar