måndag 22 oktober 2012

Sommarbilder

När vi för två veckor sen bestämde oss för att leta efter ett nytt hem åt Chilla kändes det som luften gick ur mig... I nästan en vecka gick jag som i ett vacuum och funderade fram och tillbaks på om vi verkligen gjort rätt. Efter en vecka vaknade mitt vanliga praktiska och realistiska jag till liv igen och jag insåg att på det här sättet blir ingen lycklig vare sig jag hundarna eller familjen. Så de senaste dagarna har hundarna fått ordentliga lydnadspass och mer promenader än vanligt. Deedee och jag har gått kurs och fått lite läxor i framåtsändandets ädla konst. Eftersom Chilla gillar att lära sig saker har hon fått hänga med i samma träning.

Med andra ord rullar livet vidare. Det är mörkt på kvällarna och så här års önskar jag alltid att vi bodde i ett villaområde i centrum - det är sååå svart här och sååå tråkigt att gå samma runda i mörker mornar och kvällar. Ganska ofta tar jag in hundarna i bilen och åker till Åkersberga för att promenera bland gatlyktor och gångvägar =) Skogen har vi aktat oss för ett par veckor nu pga älgjakt, men snart borde väl alla älgar vara skjutna ?

Hittade lite fina bilder från i somras på vovvarna

Vår Amy


Deedee


En av sommarens alla vilda lekar


Blöt Deedee den här gången


Chilla tuggar pinne


Chilla vilar när vi seglar


Frågade just hundarna om de ville gå ut i trädgården och nattkissa - de tittade oförstående på mig och kurade ner sig i korgen igen. Mer fart imorgon bitti gissar jag.

Ta hand om er och era vovvar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar