måndag 20 januari 2014

Vi behöver träna!

Sedan måndag förra veckan har vi haft Deedees valp Loui hos oss. Hans mattar har fått bebis och för att de ska få lite lugn och ro de första dagarna så fick Loui bo hos oss. Han har bott hos oss ganska mycket tidigare och finner snabbt sin plats i flocken. Nu när vi har Cava blev det lite extra kul både för Loui och Cava = någon att leka med! 
 
En gammal bild på Loui och Amy - men den är så söt.
 
Igår hade vi bokat träff på ÖBK för lite rallyträning. Tog bara Deedee med mig eftersom Cava och jag hade varit på en lång promenad på dagen och tittat på grannens får.
 
 
 
Cava tyckte de var lite läskiga och de tyckte att vi var lite läskiga. Vi stod där en stund tills Cava var lugn, sen pulsade vi vidare i snön.
 
Vi gjorde en spontan rallybana med bara Avancerad-klass skyltar. Och.... nej det gick inte speciellt bra. Deedee var totalt vimsig, ljudade och tramsade. Högerhandlingen fungerar ganska bra, det som vi har svårast för är "sitt på höger sida, höger om sitt". Det är nu knappt två veckor kvar tills vi ska debutera i Avancerad klass och vi måste verkligen NÖTA alla moment, så att de sitter både för henne och för mig. Jag måste vara LUGN och TYDLIG för att hon inte ska gå upp i spinn. Dessutom måste jag plugga skyltarna så att jag kan de som ett rinnande vatten.
 
Så vi har lite att göra de närmaste veckorna - tur att hundträning är så roligt!
 
Avslutar med en bild på söta Molly (Caradee's Odd Molly Deedee x Kansas) 
 
 
Ha en fin måndag - ikväll blir det rallyträning igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar