tisdag 21 maj 2013

Oj då!

Råkade visst anmäla mig till en tävling idag, så om tre veckor startar jag och Deedee 3:an för först gången. Jag har verkligen inga stora förhoppningar om resultatet, jag vill bara känna på hur det känns (jag har aldrig tävlat lydnadsklass 3) och så vill jag testa Deedee i det långa program som 3:an innebär. Dessutom är det så att hon brukar vara som bäst att träna (och tävla?) från det att hon slutar löpa och två månader framåt. Lite lägre i intensitet och lite "mjukare".


Idag träffade jag Ammi och Loui för en promenad efter jobbet, hundarna lekte och badade först i ett äckeldike och sen i sjön. Superkul att ha valpar som bor så nära som man kan få promenadsällskap av.



Efter middagen blev det en tur till klubben för lite lydnadsträning - har hört att man behöver träna om man ska tävla. Den senaste tiden har vi bara tränat rallylydnad så det kändes lite ovant att plocka fram koner och apportbockar. Trots duggregn och höglöpande hund kändes det riktigt bra. Hon var TYST!!, följsam och kändes riktigt "fin". Vi har såklart massor av detaljer att fila på så vi kommer att ha fullt upp med träning de närmaste veckorna. Men fokus ska ligga på att ha kul och befästa de moment som vi inte är riktigt trygga i såsom vittringen och fjärren.

Ha det bra och glöm inte att njuta av årets vackraste månad!

********************

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar