fredag 20 april 2012

Ångrar mig.....

Rubrik på förra inlägget var "gillar verkligen våren" Haha!! så ska man inte skriva för idag är det snöblandat regn och nollgradigt - värsta skitvädret - jag gillar INTE aprilväder ;((

Vi som ska tävla imorgon, visserligen lovar vädergubbarna uppeåll och lite varmare, men blött och slabbigt kommer det säkert att vara på marken iallafall. Men vad gör det, vi får göra vårt bästa helt enkelt - Chilla och jag.

Igår skrev jag på fb att jag hade varit på "cykelpromenad" och fick frågan vad en cykelpromenad är (har du varit ute och gått med cykeln eller....) När jag började förklara insåg jag att jag har en massa namn på mina promenader, självklart för mig, men säkert inte för andra. Cykelpromenad - en cykeltur i långsam takt gärna med lös hund, Cykeltur - då cyklar vi lite snabbare, mer för att ge motion. Kisspromenad = rastning, då är det ok att nosa runt lite och inga större krav på att gå fint. Pratpromenad = när jag går med någon kompis och fokus ligger på att ha trevligt och prata - hundarna hänger bara med. Vanlig promenad - rastning i början, sen går vi i lite snabbare takt utan att stanna och nosa på varje fläck. Skogspromenad - säger sig själv kanske, lösa hundar och lek och bus i skogen. Träningspromenad - en promenad där vi har en tydlig målsättning - att gå fint i koppel/att träna hundmöten/att gå lös utan att nosa efter vilt eller träna inte-hälsa-på-andra-hundar - då har jag alltid godis och klicker med.

Sen finns det hatpromenader också, när alla vimsar runt och trasslar in sig i kopplet eller skäller på andra hundar eller jagar råddjur eller......... ja, ni vet;)

Avslutar med en fin bild på Loui som ju flyttat hem till sin familj igen. Lite nya kunskaper fick han då han bodde hos oss, bl.a. äter han alltid upp maten och han kan ibland till och med försöka norpa något från bordet. Tre veckor hos familjen glufs fixade aptiten - är det fler som har hundar som inte äter så är dom välkomna hit ;)



Ha en riktigt trevlig helg!

Carina och gänget







1 kommentar:

  1. Kan ikkje skjønne at gutten ikkje ville ete! Når eg henta Juba var eg heilt sjokka over dei hysterisk sultne valpane- aldri sett makan- he he

    SvaraRadera