tisdag 10 april 2012

Vips....

.... så var påsken slut. Jag hann inte ens göra hälften av det jag hade planerat ;( Lite trädgårdsarbete, lite vedklyvning, lite hundträning, lite umgänge med familj och släkt. Med andra ord ganska mycket tid utomhus och bara det gör att både jag och hundarna blir mer nöjda och trötta på ett annat sätt.

I lördags hade Catherine gjort en nybörjar-rallybana åt mig och Annica. Vi har lite detaljer att peta på i momenten, men allt som allt kändes det bra och vi fick lite matnyttiga tips av Cath . Chilla löper och jag trodde att hon skulle vara mer okoncentrerad, men jag tyckte att hon höll fokus ganska bra trots hormonerna.

Igår åkte jag och Deedee till klubben för att köra igenom 2:ans moment. Vi har inte tränat speciellt mycket i vinter och innan jag börjar peta med detaljer kände jag att jag ville köra igenom hela programmet. När jag kom till klubben var det massor av bilar på parkeringarna, ett IPO gäng på baksidan och 4 hundar på framplanen och så ett gäng på agilitybanan. Verkligen jätteroligt att det är sådan aktivitet på klubben, men snopet för att det inte bara var att gå sitt program som jag hade planerat. IPO-gänget gick på lunch så jag körde mitt pass på deras planer. Det var mycket dofter och deras grejjer låg utspridda lite överallt. Superbra träning för Deedee med en väska som stod mitt på planen och en hög med "bit-armar" (vet inte vad det heter som dom sätter på ärmarna som hundarna får bita i).

FF - lite pip i starterna, tränger lite - blir bättre ju mer vi går. Ska be någon filma så att jag får se hur det ser ut utifrån.
Läggande - lite segt, har alltid varit - vet inte om jag ska "bråka" om det.
Inkallning - gjorde ett litet "aussiehopp" mot mitt ben.
Apportering - superfint!
Fjärr - bra skiften, men lite pip
Hopp - fint uthopp, men dk för att hon ska sätta sig, fint tillbakahopp.
Rutan - testade inte, men har kört lite hemma i trädgården - hon vet vad hon ska göra - behöver bara nöta.
Jo, vi har lite att träna på innan vi är klara för tävling.

Ikväll ska jag åka med Zia och Chelsea till Lars Audell för höftledsröntgen.

Tjing!

/Carina och vovvar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar