måndag 23 april 2012

Godkända igen!

I lördags vara Chilla och jag i Vallentuna och tävlade Rallylydnad. Eftersom hon löper fick vi starta sist av de 45 (!) ekipage som var i vår klass. Jag som är van att tävlingar och utställningar är lika med tidiga mornar tyckte att det kändes jättkonstigt med banvandring 13.40, det blev lång frukost och ordentlig promenad med hundarna men sen då.... när klockan var 11.30 gav jag upp och åkte till tävlingarna.

Chilla var tvungen att sitta i bilen hela tiden, fick bara rastas precis vid parkeringen, så för hennes del blev nog dagen ganska tråkig. Jag är så glad att jag har hundar som klarar av att koppla av i bilen. Under tiden som hon låg där och sov hann jag prata med många bekanta och titta både på lydnad och rallylydnad.

Lördagens insats på banan är inget jag är speciellt stolt över, vi hade lite nosningar i början, och så lite strul vid sitt framför - höger ingång - framåt plus att jag glömde att sätta henne vid sitt framför - vänster ingång - sitt -10 poäng som bara var mitt fel, resten var vi kanske båda delaktiga i men vi skrapade iallafall ihop 75 poäng och blev godkända.

För er som inte är insatta i rallyreglerna så börjar man alltid en tävling med 100 p och sen drar domaren av för de missar man gör. Får man 70 poäng eller mer är man godkänd. Det krävs tre godkända tävlingar för att bli uppflyttad till nästa klass (eller om man lyckas få 100 p då blir man uppflyttad direkt.)

Många av mina klubbkompisar tävlade också och fick ihop finfina poäng, stort grattis till er alla!! Speciellt till mina träningskompisar Annica och terven Prima som kom 3:a med 97 poäng och Catherine och Xanto (Easy Lover of Mine) som tävlar Mästarklass och blev godkända med 78 poäng på lördagen och med fantastisk 99 poäng på söndagen i Uppsala.

Och så Deedees superduperduktiga syster Baileys (Meet MyOwn Aileen Bailey) som debuterade i rallylydnad, inte gjorde en enda liten miss och fick 100 poäng!

Trevlig dag, längtar faktiskt lite till nästa rallylydnadstävling som blir den 1 maj.

....det kanske Chilla också gör, hon ser lite drömmande ut ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar