måndag 30 april 2012

Yes!!

Med minsta möjliga marginal fick Deedee och jag igår ett 1:a pris i lydnadsklass 2!! En del strul i momenten och framförallt mellan momenten då min matgalning till hund hittade kaninpluttar överallt och tappade lite fokus, men som någon skrev igår på fb - ett 1:a pris är ALLTID ett 1:a pris och jag är jätteglad!!

Det vi har jobbat med mest inför den här tävlingen är att få till en sinnesstämning som gör henne lugn och TYST och den delen är jag riktigt nöjd med. Fick ett litet startskall på inkallningen och så lite ljud på fjärrdirigeringen, annars var hon tyst - även på platsliggningen trots att det var en av de andra hundarna som ljudade.

För att gardera mig hade jag anmält till två tävlingar, så nu på söndag är det dags igen. Vi behöver lite tävlingsträning och så är det ju faktiskt rätt trevligt att vara på tävling iallafall när värsta nervositeten släppt.

Betygen blev så  här; Platsliggning 10, linförighet 9 (den är jag stolt över), läggande 8 (segt som alltid), inkallning 7,5 (startskall och ss), rutan 8,5 (fick rikta om henne eftersom hon tittade åt ett helt annat håll), Apportering 6,5 (tugg och trams), Hopp-sitt 5 (många dk;n), Fjärr 7 (ljud och segt uppsitt vid återgång), helhet 7,5. Som sagt inga superbetyg - men det räckte ;)

Ha en trevlig valborg !

/Carina & gänget

1 kommentar: