söndag 8 april 2012

5 hundar

Förra helgen fick vi finbesök av Chelsea (C. Coco Chanel). Hennes matte skulle på kurs och husse var i Åre och roade sig, så jag hade lovat att vara hundvakt. Deedee, Chilla, Amy, Loui och Celsea  = 5 hundar i huset. Jo - lite rörigt blev det då Loui och Chelsea blev sååå glada att se varandra - de ville bara leka och leka och leka och leka. Chilla tycker att det är jobbigt när henns omgivning blir för rörig, så hon blev sur och ville inte att någon skulle komma nära. Jag tyckte att hon var ovanligt surig och när hon sen började löpa på måndagen antog jag att det var en bidragande orsak, PMS har vi väl alla hört talas om..... Deedee och Amy såg ut som om dom tänkte "men matte vad är det som händer, varför måste väldens alla hundar bo hos just oss???"

Jag tog en hel del bilder på Loui och Chelsea, men jag måste ha missat någon inställning på kameran för nästan alla bilder blev suddiga. Här är några som blev någorlunda bra;







Det gick iallafall bra, inga bråk bara lite rörigt. Alla hundarna promenerade, sov och åt tillsammans så vi kan nog fortsätta att ha hundpensionat här ibland. I onsdags var det då dags att säga adjö åt Loui som bott hos oss i drygt tre veckor. Han flyttar hem till sin familj igen och vi önskar dem stort lycka till med fina Loui.

Chilla, Deedee och Loui - försökte få Amy att vara med också, men hon hade ingen lust ;)






I fredags då vädergubbarna lovat riktigt skitväder hade jag passande nog planerat en inomhusaktivitet - SASK:s lokalområde Östra hade ordnat en heldag med Curt Blixt och temat var såklart hundars menalitet och tester av detta. Det pratades om Mh och om det nya mentaltestet BPH. Vi var ca 25 personer, blandat uppfödare och "vanliga" hundägare. Temat var intressant, det blev inte så mycket diskussioner som jag hade trott, men allt som allt en givande dag.

Chilla och jag ska tävla rallylydnad om två veckor så plötsligt insåg jag att det är dags att börja träna. Catherine var så snäll och gjorde en bana åt mig och Annica igår så vi fick en riktigt bra träning med nyttiga tips av henne. Dessutom avslutade vi med att fika i solskenet - riktigt mysigt!

Ha en fin fortsättning på Påsken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar