onsdag 18 april 2012

Gillar verkligen våren....

...... iofs gillar jag sommaren och hösten och vintern också, men just nu är jag jätteglad över de ljusa kvällarna och att temperaturen håller sig en bit över noll. Energin fylls på och jag bara lääängtar efter att vara ute - träna hund - promenera eller fixa i trädgården det spelar inte så stor roll. Heltid på kontor känns inte helt ok, måste nog planera in lite semesterdagar framöver ;)

Chilla och jag har (kors i taket) tränat lite rally senaste veckorna, inför tävlingen på lördag. Problemet med rallyn är egentligen att matte ska hålla reda på skyltarna och att Chilla ska klara av att hålla fokus hela banan, själva momenten vet jag att vi klarar ;)

Med Deedee har det blivit en del lydnadsträning, hon är så söt - blir så nöjd efter ett lydnadspass - man ser riktigt hur hon myser när hon blir så där trött i huvudet som man (även jag) blir av lydnad.

Idag blev det en timmes promenad i skogen, hundarna njöt och jag blev dyngsur om fötterna. Det var vatten överallt - den skogen dröjer det några veckor innan jag går i igen.

Ta hand om era vovvar och ta tillvara den vackra våren !

/Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar