tisdag 3 augusti 2010

Projektet påbörjat.....

För en gångs skull inte ett projekt som har med hundar eller båtar att göra - vi ska måla om huset ! Stackars Ove som är målare och inte gör så mycket mer än att måla hus på dagarna har gått och gruvat sig länge över att huset behöver målas ;) Nu har hela familjen enats om att det är mest rättvist om alla hjälps åt - Ove får stå för yrkeskunnandet och vi andra "bara målar". Efter dagens tvåtimmarspass blev jag trött i armen - hur ska det här sluta.....

I natt kom sonen hem efter 10 dagar í Spanien - solbränd och faktiskt lite trött på värmen. Han tyckte att dagens 20 grader var "perfekt". Att familjen för första gången på flera veckor var samlad firades med en god grillmiddag och efter det en kvällspromis med hundarna i duggregnet.

Det enda vi har gjort i träningsväg var ett spår åt Deedee på områdets fotbollsplan, ca 150 meter långt med liggetid på bara 10 min. Det som var intressant var att man kunde se var jag gått eftersom gräset lagt sig lite och att det blåste. I medvind gick hon mitt i spårkärnan, vid sidvind gick hon upp till 2 meter på sidan av spåret och i motvind gick hon zick-zack. Jag som tycker att hon spårar så konstigt och så gör hon HELT RÄTT !! Tyvärr hade jag inga apporter utan bara lite godis som hon fick i slutet,  imorgon gör vi om samma sak men med låååång liggetid.

Ha det bra !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar