onsdag 4 augusti 2010

Tji fick vi....

Måla huset går väl inte när det spöregnar ;(( Det blev istället lite ideellt arbete åt brukshundklubben. Inte väldens roligaste att skriva protokoll och sortera kursanmälningar men det känns verkligen bra när det är gjort.

Bland allt vi har att träna på Chilla och jag finns "anti-rådjurs-jakt-träning". Idag har vi gått i skogen två gånger och tränat på att INTE ta råddjursspår. Jag (men inte hundarna) såg t.o.m ett råddjur passera vår stig. Kvällens promenad gick jag med bara Chilla, vi gjorde lite uppletande, jag hade en boll med mig som jag belönade henne med vid inkallningar (mycket mer uppskattat än godis) och så gömde jag mig ibland så att hon fick bli lite orolig och leta. Ett träd fullt med korvbitar hittade vi också ;) Kul promenad men jobbigt både för Chilla och mig.

Imorgon ska vi träffa Catherine och Xanto och lägga det där spåret på fotbollsplanen åt Deedee som jag skulle ha gjort idag....

/Carina & gänget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar