torsdag 26 augusti 2010

Vardag igen ;(

En härlig sommar är över och vardagen är här igen. På gott och ont, positivt är att familjen får lite mer "normala" mat- och sovtider. Inga ungdomar som är uppe på nätterna och sover till sent på eftermiddagen. Negativt är såklart att jag inte hinner med allt jag vill göra hemma och med hundarna. Att jobba heltid är tungt ;( Ännu är kvällarna någorlunda långa och ljusa så vi passar på att utnyttja dem till träning och promenader. Städa får vi göra sen....

Chilla har börjat gå sina mitt-på-dagen-promenader med Eva, men tanken är fortfarande att hon iallafall några dagar i veckan ska kunna vara med mig på kontoret. Jag har flyttat hennes älskade bur hit och hon ligger för det mesta i den och sover när hon inte letar efter kakor på fikabordet eller tömmer kollegornas soptunor på äppellskrutt (och papper).

I helgen var jag och Veronica iväg och simtränade med Chilla. Hon har ju i sommar lärt sig att gilla vattnet och hon simmar gärna om husse eller jag är med, men nu börjar det bli lite väl kallt i vattnet för oss så jag tänkte att en annan hund kanske kunde få att henne att simma. Veronicas Pepsi kan nämligen ligga i hur länge som helst och bara simma och simma och simma.... Det fungerade jättebra, hon ville inte simma lika långt bort från oss som Pepsi gjorde men dom roade sig länge i vattnet och hon var nog trött i benen när vi packade in oss i bilen igen.



Bilderna tagna av Veronica

Ta hand om er och era vovvar!

2 kommentarer:

  1. Härlig hundsim ;)
    Visst är det skit att jobba heltid ...:(
    Iallefall vill du komma på en fika på tosdag, tanti fyller år ?;)) Nu åker jag till klubben för lite träning.. måste komma iform till alla eländiga tävlingar jag anmält oss till ...haha!!

    SvaraRadera
  2. Hej,

    vadan är detta - ny blogg! Den har jag minsann missat :)

    SvaraRadera