måndag 25 oktober 2010

Men Deedee och Amy då?

Ja, man kan ju undra när alla inlägg här i bloggen handlar om Chilla. Anledningen till att jag inte skriver så mycket om Deedee är att hon lever lite lyxliv nu och bara "är" Vi promenerar och så är hon med på jobbet för det mesta, men så mycket träning blir det inte. Men jag tycker att det ska vara så, dels för att hon inte ska träffa så mycket andra hundar och dels för att om man har en massa (förhoppningsvis) puppisar i magen behöver man få vila lite. Hon är mycket lugnare än vanligt och igår när vi gick en lång promenad i skogen gick hon fint på stigen framför mig hela vägen hem, medans Chilla hade energi över och sprang och sprang och sprang trots att vi var ute i över en timme, så hundkroppen är ganska smart. Nu säger hennes kropp ät mat och slösa inte energi genom att springa i onödan. För hungrig är hon JÄMT !

Lite konstigt beter hon sig också, idag på jobbet var hon inte hos mig någonting alls - hon låg vid fikabordet, hon låg i Monicas rum, hon låg under konferensbordet medans killarna hade möte. Kändes nästan som om hon var sur på mig ;(

Amy mår bra efter sin knäskada (Chilla landade på henne) och vi har precis börjat låta henne gå med på våra promenader igen. Bara i koppel än så länge, men hon haltar inte och verkar inte ha ont.

Köket är snart färdigmålat. Tänk vad lite färg kan göra för ett gammalt sunkigt kök. Vi har planerat att bygga om och göra nytt kök och vardagsrum i flera år, men det blir liksom aldrig av, så nu har vi "räddat" köket så att man står ut att vara där iallafall. Tur att man bor ihop med en målare ;) Dottern går dessutom första året på bygglinjen med inriktning måleri, så det kanske blir riktigt fint här hemma såsmåningom.

Ikväll har vi haft styrelsemöte på klubben, efteråt stod jag en stund på parkeringen och pratade och jisses vad kall jag blev på bara några minuter. Fryyyser fortfarande.

I morgon ska Deedee och jag åka tåg till jobbet, det händer inte ofta, men sonen ska få ha bilen till sin praktik och då tänkte jag att vi kunde prova på att ta tåget.

Ha det bra !

2 kommentarer:

  1. Vem har trott att DeeDee faller utan... Inte jag! Vet att hon får sitt även om det inte skrivs om det :)
    Då får vi verkligen hoppas att det finns valpisar i hennes mage:)
    Ha en fin tågresa!

    SvaraRadera
  2. Haha, jag vet att det inte är roligt - men lilla tillägget "Chilla landade på henne" är bara fantastiskt :) Det är en aussie det!

    SvaraRadera