söndag 3 oktober 2010

Två veckor i Grekland

Maken har varit i Grekland och seglat och slappat i två veckor, igår kom han äntligen hem solbränd och utvilad. Idag mutade jag honom med kaffe och äggmackor för att han skulle följa med ut i skogen som sällskap och för att lägga spår åt Deedee. Tre timmar senare konstaterade han att han nog behöver börja träna för att orka hänga med oss i skogen ;)

Både Deedee och Chilla fick varsit spår plus att vi gjorde lite sökövningar med Chilla. Ove gick och gömde sig och Chilla fick leta. Vi har aldrig gjort sådana övningar och första gången fattade hon ingenting utan sprang bara runt tills hon hittade. Redan gång två såg jag att hon "kopplade på" nosen och tredje gången hade hon honom i nosen redan när jag skickade. Undrar om jag har missbedömt henne, kanske kan bli sökhund av henne också.

Även jag blev trött i benen efter skogsturen så det blev en stund på sängen innan middagen. Sen åkte Chilla och jag till klubben för att träna. Där träffade vi Annica R som precis tränat klart, gick en sväng med henne istället och efter det tränade vi lite lydnad Chilla och jag helt ensamma på appellplan. Även det kändes bra, idag har hon samlat pluspoäng Chilla, undrar vad hon är ute efter ? - mera träning kanske, hon älskar att träna .....

Några bilder från dagen;



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar