torsdag 13 januari 2011

8 veckor

Idag har första valpen lämnat oss. Det var Filippa K (också kallad Flippan och Rufset) som var först ut. Hennes nya matte och husse hade startat sin resa tidigt i morse och var hos oss vid 12. Lite pirrigt är det att möta människor som man bara talat med i telefon och mailat med som ska få köpa en av våra älskade valpar.

Deedee som har kommit på att man kan hoppa över staketet nu när det är så mycket snö välkomnade dom ordentligt och lyssnade inte alls när jag ropade på henne. Amy körde sin vanliga hälsningsritual (skäller hela tiden) och Chilla hälsar inte heller speciellt väluppfostrat - hon dök ner i Ingegerds handväska för att kolla om den innehöll något ätbart, så vi gjorde nog inte något vidare bra "första intryck".

Flippan fann sin plats i Ingegerds famn direkt och dom pussades och pussades ;)

Alldeles nyss fick jag ett mail där de skrev att hemresan till Sunne Värmland hade gått jättebra, nu hade hon hälsat på familjens katter och hund och efter en stund somnade hon gott igen. Så här skrev Ingegerd "Hon är verkligen lugn och trygg, sover nu som om hon alltid varit hemma här. Tack för att jag fick köpa henne, det är jag verkligen glad för!".

Imorgon säger vi byebye till Coco Chanel.

/Carina

4 kommentarer:

  1. Haha! De tyckte nog att du är en bra hundägare o uppfödare. Tack vare/trots dina hundars glada välkomnande. :)

    För övrigt skulle jag själv aldrig kunna vara uppfödare. Det är ju sorgligt när valparna flyttar, o kan man verkligen lita på att de kommer få det bra. Nej, jag är för mkt av en hönsmatte.

    SvaraRadera
  2. He he, dette er litt kjente takter.. ja ja, tigerjenta kjem til å føle seg som heime her da :-)

    SvaraRadera
  3. Herligt med lite norske takter på siden her :))
    Ni har det härligt der hjemme Carina så skön, varm och avslappnad känsla det är så det ska vara :))
    Förstår det är tungt när de åker men de kommer få det så fint och då får säkert rapporter ofta :)
    /Catherine

    SvaraRadera
  4. En lite Space kom åt datorn och vips.. Mitt inlägg försvann :(
    Det var super skoj att se er! Japp var mer än nöjd!
    Ja, det är allt för sällan..Men väl så trevligt då vi träffas :)
    Förstår att det är en omtumlande period nu när valparna ska flytta.. Både glädje och sorg!
    Kram

    SvaraRadera